نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2586
-
الف
+

مستند «بی سرزمین تر از باد» غلامرضا جعفری اکران می شود

مستند «بی سرزمین تر از باد» اثر «غلامرضا جعفری» کارگردان افغانستانی امروز در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران می شود.

به گزارش آی فیلم 2، «غلامرضا جعفری» کارگردان فلم مستند «بی سرزمین تر از باد»، پیرامون اولین اکران عمومی این مستند در باغ موزه سینمای تهران گفت: ساخت چنین آثاری اتفاق بسیار مهمی برای مردم افغانستان به ویژه مهاجرین می باشد.

جعفری با انتقاد از برخی بی مهری ها توسط هموطنان افغانستانی اش نسبت به آثار تولید شده هنرمندان مهاجر به خبرنگار آی فیلم2 گفت: زمانی که یک هنرمند افغانستانی تلاش کرده ، اثری را تولید می کند و با هزاران امید وارد سالن تیاتر و یا سینما می شود اما با تعداد بسیار اندکی از هموطنان حاضر در آن جا رو به رو می شود نباید هیچ توقعی از دیگران داشت.

وی در مورد انگیزه ساخت مستند «بی سرزمین تر از باد» گفت : من پیش از این مستند، فلم های کوتاه و مستند دیگری هم ساخته بودم اما سال 2015 میلادی با سیل جمعیت مهاجرین افغانستانی به کشورهای اروپایی که تعدادی از آن ها نتوانستند از مرز خارج شوند رو به رو بودیم. من در بین این مهاجرین با خانواده احسان شخصیت اصلی مستند «بی سرزمین تر از باد» آشنا شدم.

وی ادامه داد: احسان که در سال 2015 پسری 9 ساله بود به همراه خانواده راهی سفری موهوم شدند. آن ها موفق نشدند به ترکیه وارد شوند و تنها احسان بود که توانست از مرز به همراه تعداد دیگری از مهاجرین رد شود و به کشور سوییدن برسد. او که زیر سن قانونی بود تحت سرپرستی خانواده ای قرار گرفت.

به گفته جعفری ، اکنون 4 سال است که از جدایی احسان و خانواده اش می گذرد و او حالا نوجوانی 13 ساله است.

جعفری از جدایی، دوری و دلتنگی خانواده احسان گفت : آن ها بارها تلاش کردند تا بتوانند خودشان را به سوییدن برسانند اما ...

این کارگردان افغانستانی این روزها درگیر ساخت فلمی بلند می باشد و امیدوار است که در اولین اکران عمومی مستند «بی سرزمین تر از باد» که به صورت رایگان در گروه سینمایی هنر و تجربه می باشد، حتی یک صندلی خالی هم در سینما نبیند.

غلامرضا جعفری برای دومین بار است که در گروه سینمایی هنر و تجربه با فلم مستند «بی سرزمین تر از باد» حضور دارد. علاقمندان می توانند برای تماشای زمان و مکان سانس های اکران این مستند به سایت سینمای هنر و تجربه مراجعه کنند.

غلامرضا جعفری در سال 1363 از پدر و مادری افغانستانی در ولایت «اراک» ایران متولد شد.  در سال های 1382 و 1383 در کلاس های آزاد فلم نامه نویسی تهران اشتراک نمود و توانست به انجمن سینمای جوان ایران راه یابد.

وی تا کنون چهار فلم کوتاه، یک فلم مستند بلند و نیز 2 تیاتر را کارگردانی کرده است. چهار فلم کوتاه جعفری تا کنون بالغ بر 100 جشنواره جهانی را تجربه کرده و در جشنواره هایی از کشورهای اسپانیا، ترکیه، ایران و افغانستان جوایزی را کسب کرده است.

ف ا / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر